Cuma, Ocak 15, 2021

ERP Modülleri


        ERP sistemleri şirket süreçleri üzerinde konsolidasyon çalışmaları yapmaktadır. Bu durum ERP içerisinde şirketlerde bulunan departmanlar gibi bölümlere ayrılmasına sebep olmuştur. Her yazılım bu bölümleri modül olarak isimlendirmiş ve sınıflandırmıştır. Modüllerin isimleri yazılımlara göre farklılık gösterse de temel içerik olarak benzer işlevlerdedir. Örneğin SAP sisteminden PP (Production Planning – Üretim Planlama) olarak adlandırılan modül, Bilişim ERP sisteminden Üretim Yönetimi olarak isimlendirilmiştir. Üretim süreçlerinin tasarlanması bu modüller içerisinde yapılmaktadır.

ERP sistemlerinin sektörde ki en güçlü firması olan SAP’ nin ERP başlıca modülleri aşağıda listelenmiştir.

  Mali Muhasebe (SAP FI)

  İnsan Kaynakları (SAP HR)

  Malzeme Yönetimi (SAP MM)

  Üretim Planlama (SAP PP)

  Maliyet Muhasebesi ve Kontrol (SAP CO)

  Satış ve Dağıtım (SAP SD)

  Kalite Yönetimi (SAP QM)

  Bakım-Onarım Yönetimi (SAP PM)

Bilişim ERP sisteminde bulunan modüller ise aşağıda ki gibidir.

  Stok Yönetimi

  Satış Yönetimi

  Satınalma Yönetimi

  Üretim Yönetimi

  Kalite Yönetimi

  İnsan Kaynakları Yönetimi

  Finans Yönetimi

  Maliyet Yönetimi

  Bakım Onarım Yönetimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder